fbpx

Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na użycie plików cookies, zobacz Polityka Cookies.
W każdej chwili możesz swobodnie zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich zapisywaniu. Nie pokazuj więcej tego komunikatu.

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

  • DOBREGO DNIA !
    DOBREGO DNIA !
  • TERAPIA</BR>ZINTEGROWANA
    TERAPIA ZINTEGROWANA
  • LOGOPEDIA</BR>KONSULTACJE
    LOGOPEDIA KONSULTACJE

Joomla Monster Education Template

Zintegrowana Konsultacja Diagnostyczna to całościowe spojrzenie na stan dziecka.
Zajęcia dla dzieci od 2 roku życia. Przygotowanie do przedszkola. Zabawa, profilaktyka, rozwój.
Nowy program ćwiczeń ruchowych rozwijający równowagę i koordynację. Wsparcie w nauce i sporcie.

Centrum SENS - Terapia Zintegrowana

Poznaj Nasz Zespół

Joanna Korczak-Grochowska
współzałożycielka Centrum SENS, psycholog, terapeutka
“Szu­kaj włas­nej dro­gi. Poz­naj siebie, za­nim zechcesz dzieci poz­nać.
Zdaj so­bie sprawę z te­go, do cze­go sam jes­teś zdol­ny, za­nim dzieciom poczniesz wyk­reślać zak­res praw i obo­wiązków. Ze wszys­tkich sam jes­teś dziec­kiem, które mu­sisz poz­nać, wycho­wać i wyk­ształcić prze­de wszystkim.”
- Janusz Korczak
Maciej Grochowski
współzałożyciel Centrum SENS, muzyk, terapeuta
"Podaruj tym, których kochasz
skrzydła, by mogli latać,
korzenie, aby wracali
i powody, aby zostali."
- Dalajlama
Aleksandra Kozik
fizjoterapeutka, terapeutka SI
PNF, kinesiotaping, terapeutka metodą Feldenkraisa, integracja bilateralna
Edyta Twardowska
pedagog, terapeutka
terapia SI, terapia metodą Integracji Bilateralnej, terapia ręki, terapia pedagogiczna
Katarzyna Skafiriak
pedagog, terapeutka
terapia SI, zajęcia dla najmłodszych Rozwijanki
Tomasz Litkowiec
fizjoterapeuta, terapeuta
terapia integracji sensorycznej, masaże
Agata Lewandowska
logopeda
terapia logopedyczna
Anna Łukasik
pedagog, terapeutka integracji sensorycznej, terapeutka ręki
Katarzyna Tokarska
pedagog, terapeutka integracji sensorycznej
Natalia Wyczałkowska
pedagog, terapeutka integracji sensorycznej, terapeutka ręki
Magdalena Galanty
psycholog, pedagog, terapeutka integracji sensorycznej
Monika Sztubecka
pedagog, logopeda, terapeutka ręki

Serdecznie zapraszamy

Bliżej Dziecka2018-02-11 23:57:14

Zapraszamy na warsztaty  „BLIŻEJ DZIECKA” WARSZTATY DLA RODZICÓW i OPIEKUNÓW    którzy widzą TRUDNOŚCI u swojego dziecka...

Integracja Sensoryczna2018-02-11 23:41:18

INTEGRACJA SENSORYCZNA  JAKO METODA TERAPII   Integracja Sensoryczna (SI) jest terapeutyczną i profilaktyczną metodą...

Pomoc w trudnościach2018-08-19 22:06:21

Pomagamy przede wszystkim w zakresie:  RUCH I INTEGRACJA SENSORYCZNA opóźniony rozwój ruchowy niechęć do...

Rozwijanki2018-10-23 12:53:17

ROZWIJANKI® Zajęcia adaptacyjne, rozwijające i edukacyjne dla małych dzieci w wieku 2 - 3 lata   Zajęcia ROZWIJANKI® prowadzimy...

INTERESTING TUTORIALS

loading...
Accordion 1

INTEGRACJA SENSORYCZNA 

JAKO METODA TERAPII

 

Integracja Sensoryczna (SI) jest terapeutyczną i profilaktyczną metodą pracy

z dziećmi.  Jej autorką była dr Jean Ayres, psycholog i terapeuta zajęciowy.

Teoria SI bazuje na wczesnych etapach rozwoju neurofizjologicznego dziecka,

gdy zaczynają się kształtować układy zmysłów. Prawidłowy rozwój zmysłów,

zarówno organów zmysłów jak i percepcji sensorycznej, stanowi niezbędny

warunek dobrego samopoczucia dziecka, zachowania i uczenia się 

bez zaburzeń i dysfunkcji.

 

NA CZYM POLEGA

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ?

 

Podczas zajęć SI dziecko pod okiem terapeuty, a często przy jego wsparciu,

wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz układy zmysłów

(równowagi, propriocepcji-czucia własnego ciała, dotyku,

wzroku, słuchu, węchu, smaku).

Zajęcia odbywają się w sali przeznaczonej do terapii SI. Podczas terapii

wykorzystywane są sprzęty i pomoce, wspierające rozwój ruchowy dziecka

oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.

 

INTEGRACJA SENSORYCZNA

- RODZAJE TRUDNOŚCI I PROBLEMÓW DZIECI



Czasem dzieci mają różnego rodzaju trudności w codziennym funkcjonowaniu:

- są zbyt ruchliwe, nadaktywne 

- są zbyt powolne, nieśmiałe, wyciszone 

- unikają zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach,

karuzeli; cierpią  na chorobę lokomocyjną

- są mało sprawne ruchowo, słabo biegają, skaczą, mają trudności z jazdą na rowerze,

- mają problemy z samoobsługą (ubieranie, zapinanie guzików, wiązanie sznurówek)

- częściej niż inne dzieci przewracają się,upuszczają lub psują zabawki

- unikają zabaw plastycznych z użyciem jąk (plastelina, glina, piasek, farby) 

- mają trudności z zabawami manualnymi (rysowanie, cięcie nożyczkami) 

- mają opóźniony rozwój mowy, wadę wymowy

- mają kłopoty z czytaniem i pisaniem 

- mają trudności z koncentracją uwagi 

- nie chcą jeść albo jedzą w sposób nieuważny, brudząc ubranie 

- negatywnie reagują na pewne bodźce dotykowe,

- nie lubią mycia włosów, czesania, obcinania paznokci,

- unikają określonych materiałów, nie lubią chodzić boso 

- często reagują złością, bywają agresywne

 

PRZYCZYNY

Przyczyną tych i innych, nie wymienionych tutaj trudności rozwojowych bywają

bardzo często zaburzenia integracji sensorycznej - skomplikowanych procesów

neurofizjologicznych, leżących u podstaw naszego zachowania i uczenia się.

Dzięki odpowiedniej, profesjonalnej diagnozie i terapii, uwzględniającej aktualny

poziom rozwoju neurofizjologicznego dziecka, możemy pomóc dzieciom lepiej

radzić sobie w życiu.

 
 

 

TERAPIA SI (TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ)

POMAGA DZIECIOM, KTÓRE:

 

- doświadczają trudności w uczeniu się (kłopoty z zapamiętywaniem, czytaniem, pisaniem, ortografią) 

- mają problemy ruchowe (słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymywaniem równowagi) 

- nie lubią się uczyć (rodzice mają wrażenie, że dziecko jest "leniwe", o wszystkim zapomina, ma niską motywację i samoocenę) 

- są nadmiernie ruchliwe, mają kłopoty z koncentracją uwagi 

- cierpią na nadpobudliwość psychoruchową, ADHD

- są zbyt spokojne, powoli wykonują codzienne czynności 

- są nadwrażliwe lub zbyt mało wrażliwe na bodźce - wzrokowe, słuchowe, dotykowe 

- są nadwrażliwe na ruch (negatywna reakcja na ruch, choroba lokomocyjna) 

- doświadczają trudności w mówieniu (niewyraźna mowa, opóźnienia rozwoju mowy)
 

 

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

- INFORMACJE ORGANIZACYJNE



CZĘSTOTLIWOŚĆ SPOTKAŃ w CENTRUM SENS:

1 - 2 razy w tygodniu

CZAS TRWANIA TERAPII:

Od 6 miesięcy do 2 lat - w zależności od stopnia zaburzeń i trudności, 

częstotliwości zajęć oraz motywacji dziecka do wykonywania ćwiczeń 

CZAS TRWANIA JEDNEGO SPOTKANIA

30 lub 50 minut

TERMINY SPOTKAŃ TERAPEUTYCZNYCH

ustalone dogodne dla rodziców i terapeutów stałe dni i godziny

 

STRÓJ DO TERAPII

wygodny, luźny, nie krępujący ruchów

 

Zapraszamy na konsultacjediagnozę

i zajęcia indywidualne do naszego Centrum Sens.


 Integracja Sensoryczna, Zajęcia dla Dzieci,
Logopedia, Fizjoterapia, Trening Słuchowy JIAS
Centrum SENS
Warszawa Ursynów ul. Koncertowa 6
606 488 544,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Back to top