fbpx

Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na użycie plików cookies, zobacz Polityka Cookies.
W każdej chwili możesz swobodnie zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich zapisywaniu. Nie pokazuj więcej tego komunikatu.

Main Menu

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

Joomla Monster Education Template


SZKOLENIE

Zapraszamy serdecznie na kolejną jesienną edycję
Dwustopniowego kursu w ujęciu zintegrowanym według programu autorskiego:

WZROK I WIDZENIE
Terapia i usprawnianie funkcji wzrokowych i procesu widzenia
w szerokim ujęciu neuropsychologicznym i sensomotorycznym


PROGRAM

Część pierwsza szkolenia

1. WSTĘP – podstawowe założenia programu
2. PERCEPCJA WZROKOWA, ROZWÓJ WIDZENIA
3. ANATOMIA I NEUROFIZJOLOGIA WIDZENIA
4. TRUDNOŚCI ZE WZROKIEM – RODZAJE, OBJAWY
5. PRZYCZYNY TRUDNOŚCI I ZABURZEŃ WZROKU I WIDZENIA
6. WZROK I WIDZENIE A ROZWÓJ SENSORYCZNO-MOTORYCZNY
7. OCENA FUNKCJI WZROKOWYCH

Część druga szkolenia

8. WZROK A UCZENIE SIĘ
9. WZROK I WIDZENIE A PROFILE DOMINACJI W ASPEKCIE TRUDNOŚCI SZKOLNYCH
10. WZROK A STRES
11. WIDZENIE W UJĘCIU PSYCHOLOGICZNYM
12. WPŁYW STYLU ŻYCIA I STANU ZDROWIA na procesy widzenia, HIGIENA wzroku
13. ZASADY TERAPEUTYCZNEJ PRACY ZE WZROKIEM
14 . PRAKTYCZNE ĆWICZENIA – TERAPIA I USPRAWNIANIE WZROKU I WIDZENIA


SZKOLENIE PROWADZĄ autorki programu:

Agnieszka M. Samuś – oligofrenopedagog, neurologopeda
Agnieszka jest terapeutką: integracji sensorycznej, integracji bilateralnej, integracji odruchów (wg INPP oraz wg dr S. Masgutowej), funkcji wzrokowych, treningów słuchowych Johansen IAS oraz Neuroflow, jest także trenerem programów szkolnych INPP oraz Integracji Bilateralnej.
Wykłada na Studiach Podyplomowych Integracji Sensorycznej w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie oraz Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy.
Założyła i od 2005 roku prowadzi w Grodzisku Mazowieckim Gabinet Terapii Dziecięcej KUBUŚ – ośrodek terapeutyczno-diagnostyczny wpierający dzieci i dorosłych z różnymi zaburzeniami neurorozwojowymi, w tym z autyzmem, Zespołem Aspergera, zaburzeniami mowy i komunikacji, zaburzeniami emocjonalnymi itp.

Joanna Korczak-Grochowska – psycholog, kinezjolog, terapeutka wzroku i widzenia, trenerka Szybkiego Czytania. Prowadzi terapię z wykorzystaniem integracji sensorycznej, integracji bilateralnej, integracji odruchów, treningu słuchowego Johansen IAS, ukończyła także szkolenie Neuroflow. Od 20 lat zajmuje się treningiem wzroku, odbyła dwuletni staż w Warszawskim Holistycznym Ośrodku Terapii Widzenia Mikołaja Markiewicza, uczyła się też od Siergieja Litwinowa. Współpracowała przy tworzeniu Międzynarodowego Instytutu dr Swietłany Masgutovej w Polsce, w tym czasie współorganizowała i tłumaczyła szkolenia zagranicznych trenerów, m.in. Carli Hannaford, Freda Donaldsona (Original Play), Dona Cambella (Efekt Mozarta); tłumaczyła także książki z zakresu kinezjologii. Odbyła liczne kursy i szkolenia z obszaru neurokinezjologii, sensoryki, neurofizjologii, współczesnej psychologii, uzdrawiania przez świadomość. Razem z mężem – terapeutą Maciejem Grochowskim założyła i od 2003 roku współprowadzi w Warszawie Centrum SENS – ośrodek terapii i rozwoju dla dzieci i rodziców. Prowadzi także wykłady i warsztaty dla studentów studiów podyplomowych w Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy oraz w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie .


AUTORKI O SZKOLENIU

Szkolenie Wzrok i Widzenie jest naszym autorskim pomysłem, który zrodził się na bazie wieloletnich doświadczeń terapeutycznych, ale też naszej również wieloletniej przyjaźni i współpracy. Jako aktywne terapeutki najlepsze efekty terapii zauważamy wtedy, gdy uwzględniamy wiele różnych czynników wpływających na działanie zmysłu wzroku – praca z ciałem, z oddechem, analiza przetrwałych odruchów pierwotnych, epigenetyka, itp. Największy sens widzimy w terapii integrującej rozmaite, znane nam, wartościowe podejścia.
Podczas tego kursu sięgamy zarówno po różne koncepcje i teorie na temat powstawania zaburzeń wzroku i widzenia, jak i przedstawiamy sposoby zauważania i diagnozowania tych trudności oraz pokazujemy wiele możliwości usprawniania i rozwoju funkcji wzrokowych. Ważne miejsce w naszym szkoleniu zajmuje także profilaktyka problemów ze wzrokiem. Pierwszą inspiracją dla nas stały się tezy i ćwiczenia dra Williama H. Batesa, człowieka, który wyprzedzał współczesny sobie stan wiedzy, był odkrywczy i nowatorski, przedstawił korelacje pomiędzy poprawą stanu zdrowia oczu i zdrowia psychosomatycznego, wpływając na funkcjonowanie wzroku nie tylko dzieci z problemami w nauce, jak również dorosłych z problemami emocjonalnymi.
Wzrok i widzenie traktujemy szeroko. Łączymy terapię wzroku z pracą z ciałem i oddechem, pomagając naszym podopiecznym, naszym rodzinom i samym sobie, do czego również bardzo gorąco zachęcamy uczestników szkolenia :-)


UCZESTNICY

Na szkolenie zapraszamy:

terapeutów

psychologów

pedagogów

logopedów, neurologopedów

terapeutów integracji sensorycznej i integracji odruchów

rehabilitantów, fizjoterapeutów

studentów powyższych kierunków

oraz inne osoby zainteresowane poprawą widzenia


ORGANIZACJA SZKOLENIA

Liczba godzin: 36 godzin dydaktycznych (całość)
Liczba uczestników: min 12- max 20 osób


Terminy:
12-13 października 2019 – I stopień
16-17 listopada 2019 – II stopień


Godziny:
Sobota 10:00 – 18:30
Niedziela 9:00 – 17:30

Miejsce:
Warszawa (szczegóły wkrótce)

Cena całego szkolenia - 1400 zł
Zaliczka w wysokości 200 zł płatna przy zgłoszeniu
Płatność na konto: 81 2130 0004 2001 0251 0691 0001

Cena szkolenia obejmuje również materiały i podstawowe pomoce diagnostyczno-terapeutyczne, napoje i słodki poczęstunek.

Zgłoszenia:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 606 488 544

Do zobaczenia :-)

Back to top